Als ondernemer ben je altijd op zoek naar manieren om tijd te besparen en je productiviteit te verhogen. En het lijkt je een fijn idee om een virtueel assistent in te zetten.
Maar denk je daarna meteen aan de kosten die daar bij komen kijken? Lees dan verder!
Want als je het goed aanpakt, dan haal je die kosten er makkelijk uit, mét winst! Zo zorg je er voor dat de investering in een virtueel assistent echt loont.
Bespaar tijd met een virtueel assistent
De belangrijkste reden om te gaan samenwerken met een virtueel assistent is tijdswinst. Door taken die je niet leuk vindt of waar je minder goed in bent uit te besteden, krijg je meer tijd voor de dingen die er echt toe doen in jouw bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan het beantwoorden van e-mails, het plannen van afspraken, het beheren van je sociale media of het maken van presentaties.
Investeer in de toekomst
Om de kosten van je virtuele assistent terug te verdienen, is het belangrijk dat je effectief en doelgericht samenwerkt. Stel prioriteiten, maak to-do lijsten en zorg dat je duidelijk communiceert welke taken het meest urgent zijn. Door samen te werken aan een gestructureerde aanpak, kan de virtueel assistent de tijd optimaal benutten en is er meer tijd over om je te richten op de groei van je bedrijf.
Tijd is geld: een rekenvoorbeeld
Stel, je bent een kleine ondernemer en besteedt gemiddeld 10 uur per week aan het beantwoorden van e-mails, het plannen van afspraken en het beheren van je sociale media. Als je een uurtarief van €100,- hebt, zou je dus €1000,- per week kwijt zijn aan deze taken. Door deze dit uit te besteden aan een virtuele assistent met een lager uurtarief, kun je deze tijd vrijmaken voor strategische activiteiten.
Stel dat je virtuele assistent deze taken in 5 uur per week kan uitvoeren tegen een uurtarief van €60,-. Dan ben je in totaal €300,- per week kwijt aan je virtuele assistent. Je bespaart dus €700,- per week. Deze besparing kun je investeren in je bedrijf of, en dat is onbetaalbaar, je kunt gaan genieten van je vrije tijd!
Strategische activiteiten: meer dan alleen tijd winnen
Naast het financiële voordeel biedt het inschakelen van een virtuele assistent ook tal van andere voordelen voor je bedrijf. Terwijl de virtueel assistent jouw administratie verwerkt, mailings schrijft en verzend, je website actualiseert of je klantenbestand bijhoudt, kun jij je richting op strategische taken.
Denk aan het ontwikkelen van producten en diensten, het vergroten van jouw naamsbekendheid, het opbouwen en onderhouden van relaties met klanten of het verbeteren van bedrijfsprocessen. Kortom: werkzaamheden die zich terug betalen in meer omzet.
Wil je samenwerken met To Assist, Grenzeloze Dienstverlening? Neem contact met ons op!
Het team van To Assist, Grenzeloze Dienstverlening
Hannie Aalbrechtse
T: +31 164 743 130
E: info@tagd.nl
W: www.tagd.nl
#ToAssist #Samenwerking #Ondernemer #Virtueelassistent #Dienstverlening #Halsteren #BergenopZoom #VirtueelAssistente #Productiviteit #WestBrabant #OnlineOndersteuning #DigitaalAssistent #VirtueleDienstverlening #Productiviteit #EigenBedrijf #EffectiefSchrijven
コメント